google.com, pub-4468762639979591, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-4468762639979591, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-4468762639979591, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Oostenrijk vakantie tips hotels en appartementen: Vakantie in Obertilliach
Wintersport boeken zonder risico - gratis annuleren tot wel 6 weken voor vertrek

Vakantie in Obertilliach

Met 1450 meter boven de zeespiegel is Obertilliach de hoogste plaats in het Lesachtal in Oost-Tirol. Hier worden lieflijke landschappen en glooiende alpenweiden afgewisseld met ruige kalkrotsen en beboste bergruggen. De gemeenschap is ook klimatologisch begunstigd. Door de weersinvloeden uit het zuiden heeft Obertilliach vooral tijdens de zomermaanden een mediterrane flair.

Obertilliach is net zo uniek als zijn nachtwaker, die zodra de dag ten einde loopt over het idyllische dorp en zijn bewoners waakt. Deze nachtwaker is uniek omdat hij de enige in Oostenrijk is die lid is van het Europese gilde van wachters en wakers. In het Tiroler Lesachtal vindt u geen echte"toeristische industrie".  Naast natuurtoerisme en recreatie gaat het vooral in Obertilliach om een ​​gezonde verhouding tussen het aantal bewoners en het aantal bedden.

De plaats behoort daarom tot die plaatsen waar duurzaam en natuurlijk toerisme wordt uitgeoefend. Het centrum van dit geclusterde dorp is een monumentaal pand. Hier harmoniëren toerisme en landbouw naast elkaar, hier staan ​​hotels naast boerderijen, waarvan de meeste ook ultramoderne vakantieappartementen hebben.

In de Lesach-vallei heeft de boerenklasse tot op de dag van vandaag haar belang niet verloren. De schoonheid van het landschap en de unieke uitstraling van deze vallei wordt tot op de dag van vandaag voor een groot deel gekoesterd en verzorgd door de boeren. Dat loont, want de hoge vallei is altijd al een van de mooiste van Europa geweest en werd door de International Friends of Nature uitgeroepen tot "Landschap van het Jaar" en door de Europese pers tot "Meest milieuvriendelijke vallei van Europa". Duurzaam toerisme dicht bij de natuur wordt hier geleefd en beleefd, en gastvrijheid is diep geworteld in het hart van deze vallei.

Skiën in Obertilliach

Gegarandeerd sneeuw, gezinsvriendelijk en zonnig.

De magie van de pistes in Obertilliach begint echt voor de deur. De hellingen leiden door het pittoreske, beschermde stadscentrum naar het dalstation aan de oostkant van de stad. U kunt de auto veilig parkeren bij de accommodatie.

En in het zonnige, gezinsvriendelijke skigebied Golzentipp kun je nog volop genieten van de pistepret. Er zijn geen wachttijden bij de liften of wachtrijen in Obertilliach! Want de nieuwe 10-persoons Golzentipp-gondel brengt je nog sneller Connyalm bij het bergstation tot meer dan 2000 meter boven zeeniveau. Je hebt ook veel ruimte en vrijheid op de piste om je bochten te perfectioneren - waar kun je dat anders krijgen?

Freeriden in het skigebied Obertilliach-Golzentipp

De geheime tip voor freeriders.

Obertilliach - Jochsee

Na de beklimming met de ultramoderne gondellift en de glamlift, stapt u links uit en volgt u het grotendeels betreden pad naast het houten hek, zeer vlak met korte, gemakkelijke hellingen naar de hutten van de Kutteschupfen. Het platgetreden pad leidt naar de Golzentipp. Kort voor de hutten ga je links en even later kom je een greppel tegen die begint. Rechts hiervan rijd je langs een vervallen hut op een mooie heuvelrug naar een karakteristieke enkele houten hut aan een rand van het terrein (ca. 2080m). Daarachter volgt de volgende 200 m steile afdaling over boomvrije hellingen tot licht bergbos op het vlakkere terrein (ca. 1900 m).

Hier houdt u een klein stukje rechts om in een boomvrije, zeer mooie greppel te komen die links terug het skigebied in leidt. In de omgeving van de Stubenlift zijn er altijd mogelijkheden om de beek over te steken.

Obertilliach - Windischtal

Na de beklimming met de ultramoderne gondel en de glamlift, stapt u rechts uit en rijdt u voor het hek in noordelijke richting het prachtige Trogtal in (ca. 2250m). Voordat u de vallei op ca. 2000m bereikt, moet u rechts (oostelijk) van de greppel houden om de hele westelijke hellingen van de Laba over te steken. Zo bereik je op ca. 1900m de reeds genoemde bosweg die je naar rechts volgt. Het leidt deels zeer vlak, tweemaal langzaam stijgend door de steile noordelijke hellingen van de Laba. Na een wildvoederpunt (ca. 1860m) kan een kronkelweg door licht bos worden ingekort voordat je terugkomt op de bosweg, die je verder naar het zuiden volgt. Iets bergopwaarts wordt in een grote bocht naar rechts (ca. 1750m) een diepe greppel genomen voordat deze met een aangename helling naar beneden gaat. Last but not least bereikt u een rodelbaan en in een bocht de dal afdaling nr. 9, waarop u comfortabel het dalstation van de stoeltjeslift kunt bereiken.

Accommodaties in en nabij Obertilliach vindt u via deze link.